Wednesday 19 October 2011

Layanan terbaikkkkk...

Kisahnya...macam nie,petang semalam masa aku ambik anak2 aku kat taska Presint 9..time dalam kereta aku nampak tangan alisha keluar bintik-bintik merah...macam pecah darah...aku pun pusing balik kereta pergi jumpa pengasuh dia..tanyakan takut alisha jatuh ke,terhempap barang ka..tapi pengasuh dia cakap tak jatuh..dia ok aje ari nie..tapi tadi masa dia tido dia tindih tangan dia kat kepala..aku pun ok lah..tak pe aku g ke klinik untuk check kenapa dgn tangan anak aku nie..aku pun..terus pergi ke panel husband aku kat selayang..selalu kitaorang jumpa dia aje sebab dia dah biasa dengan kes2 anak aku...sepanjang perjalanan aku risau ati betul...alisha ok aje aktif n tidak menunjukkan dia sakit,masa jumpa Doktor tu...aku tunjuklah tangan alisha kat dia..dia pun terkejut jugak...kenapa plak jadi macam nie..bertambahlah risau ati aku nie...Doktor suruh aku refer hospital putrajaya untuk jalani ujian darah bagi pastikan sebab apa tangan alisha macam tu..tapi aku tak mahu tunggu ari nie..aku nak tau malam tadi jugak kenapa tangan anak aku keluar bintik-bintik merah tu...aku minta doktor refer hospital selayang aje sebab kebetulan aku kat selayang...aku pun pergi ke unit kecemasan hospital selayang jam 8.57malam..daftar alisha..tunggu nombor panggil..nurse panggil check alisha..suhu 38.9..demam masuk ubat ikut J.....tapi tadi masa kat klinik swasta tak demam pun..mungkin baru panas...Tunggu doktor panggil pulak...tunggu jap sambil ati tak tenang...nurse panggil jumpa doktor..tunjuk kat doktor tangan alisha..doktor cakap ambil darah..refer bilik no 9 untuk ambik darah..kali pertama ambik darah...tak jumpa urat..cucuk lagi kali kedua..kat lengan plak..dapat darah..bawak test..result sampai..dr panggil semula..doktor cakap kemungkinan denggi..aku hairan..baru aje demam pun..tapi dia cakap tunggu result lagi 1..dalam masa 1 jam..disebabkan aku nak tau jugak keadaan anak aku..aku sanggup tunggu..jam ditangan menunjukkkan pukul 12.00tghmlm..tak pe aku sabar..tapi aku memang suka layanan doktor dan nurse kat hospital selayang...memang bagus..mesra..lemah lembut bila bercakap..dan pendengar yang baik.. yang aku paling suka...doktor dan nurse bilik no.3 siap tolong aku ambik kan air panas untuk aku bancuh susu kat alisha..doktor suruh aku buat susu kat alisha dulu supaya dia kenyang sebab nak tunggu lambat lagi result dia..aku pun minta husband aku ambik bekas susu alisha..minta air panas kat nurse tadi..dia g ambik..kasi kat aku semula..aku buat susu..kasi alisha..abis 1 botol alisha nak tido..tertiba nombor kena panggil semula..doktor cakap result terbaru alisha tiada denggi tapi ari nie petang kena bawak alisha ke hospital semula untuk ambik darah lagi.so sampai putrajaya jam kat tangan dah menunjukkan pukul 1.00pagi.masuk rumah..simpan barang tido..danish dan alisha dah tido dalam kereta..memang penat sangat tapi kitaorang tak kisah janji anak-anak sihat..aku petang nanti kena bawak alisha ke hospital selayang semula untuk jalinan ujian darah lagi..aku nak pastikan anak aku betul2 tak ada sakit yang membahayakan...terima kasih dari kami sekeluarga kepada doktor dan nurse yang melayan anak aku semalam..memang terbaikkkkkk...dulu masa anak sulung aku dulu pun layanan dia cepat dan terbaik...1 malam aje dia buat semuanya..esok anak sulung aku sihat sepeti biasa...cuma nak tunggu tu aje yang lambat...tapi semalam dah cepat..tak lama sangat nak tunggu...aku memang pujilah tenaga kerja hospital selayang....terima kasih lagi sekali...




No comments: