Wednesday 14 March 2012

kandunganku 21 minggu

Alhamdullilah..syukur kepada Allah S.W.T  kerana memberikan aku dan suami seorang lagi umat Nabi Muhammad S.A.W..Walaupun kehadirannya tanpa dirancang..tetapi kami sekeluarga terima beliau dengan hati yang gembira dan bersyukur..walaupun kekadang bila tengok anak ke-2 aku yang masih kecil...masih memerlukan kasih sayang kami..sebak jugalah ati nie...mungkin naluri keibuan agaknya..kalu tengok pada gaya si kecil tu nampak macam seorang kakak yang baik...arap2lah kan...Sekarang kandungan ku sudah mencecahkan 21minggu...ini bermakna...sudah 5 bulan 1 minggu..lagi 4 bulan baby kami akan dilahirkan..mudah-mudahan Allah S.W.T mempermudahkan urusan aku nanti...walaupun kesihatan aku masih belum sembuh sepenuhnya selepas kelahiran anak ke-2 tapi aku kena tabahkan hati ini...kadang-kadang perasaan takut tu...memang ada..macam-macam dok pikir...Bila malam tadi pergi buat scan kat klinik di selayang...jumpa doktor yang scankan jantina anak2 aku dulu...sungguh teruja bila melihat kali pertama aku melihat baby ku membesar dalam rahim ku..Syukur kepada yang maha Esa...baby dalam kandungan sihat...aktif..yang merisaukan aku sekarang adalah.....bila doktor memberitahu kepada aku dan suami...uri terlalu dekat dengan pintu rahim...Ya Allah..bila dengar macam tu...memang aku risau sangat..doktor memberitahu ku lagi sekiranya..uri tak naik...kalu bersalin normal mungkin pendarahan berlaku@terpaksa membuat pembedahan...bagi aku dan suami biarlah aku bersalin normal seperti mana aku bersalinkan danish dan alisya...biarlah suami ku menemaniku sepanjang aku dilabor room..bagi ku, suami adalah kekuatan untuk  aku melahirkan zuriat kami...dan aku berharap uri anak ku akan naik seperti biasa...doktor cadangkan kepada aku dan suami supaya..bila kandungan ku mencecah...7 bulan@28minggu aku diminta supaya membuat sekali lagi scan untuk melihat uri....dan aku berharap baby dalam kandungan ku dapat menbantu ku...Mama sayang baby macam mana mama sayangkan along dan kakak...baby harus kuat dalam rahim mama untuk melihat mama,papa,along dan kakak...baby kena kuat untuk melihat bumi Allah S.W.T....

No comments: