Sunday 4 March 2012

Bila takdir merubah segalanya

Entah kenapa petang ie aku nak buat tajuk macam nie...mungkin perasaan hati aku nie yang bercampur sedih,geram,takut dan kecewa...sedih kerana mengenangkan nasib engku (ayah) yang terpaksa dimasukkan ke hospital semula pada 21.03.2012 bagi membuat kimoterapi untuk masalah kenser hati beliau..dimana doktor mengesahkan bahawa terdapat sel kanser masih aktif pada hati engku(ayah)...sekiranya kimoterapi tidak berkesan engku mungkin akan menjalani pembedahan kali ke-3 bagi membuang hati yang dijangkiti....aku memang geram dengan orang-orang di sekeliling engku yang tidak memahami situasi engku sekarang...lebih pentingkan diri sendiri...aku benci orang-orang nie...kerana janji orang dah pergi.......aku memang benci.....orang yang pentingkan perasaan sendiri tanpa memikirkan kesihatan engku(ayah)....benci pada orang yang tak mahu berubah atas apa yang berlaku...masih berperagai seperti dahulu..takut sebab....boleh kah engku bertahan dengan rawatan kimoterapi nanti...kecewa sebab...aku bukan doktor yang boleh menyelamatkan engku(ayah) sendiri....Engku...cepat sembuh....kami semua mendoakan engku tabah menerima dugaan ini...kuatkan semangat engku demi kami dan cucu-cucu engku...andai takdir memisahkan kita terlalu awal...kami  reda...yang mahu kami ppinta pada yang maha esa....panjangkan usia engku 1000 tahun lagi...biarlah dia melihat..cucu-cucunya membesar didepan mata..

No comments: