Monday 4 July 2011

Resepi yang aku baru belajar..

Nie citer minggu lepas..tapi nak citer jugak...sebab kali pertama aku masak masakan itali tau...sebelum nie..masakan orang kampung aje yang aku masak..senang cakap..masakan orang malaysia..hihihi..
Punca kenapa aku ingin mencuba masakan ini kerana
 1) adik aku yang suruh
 2) adik aku asyik cakap teringin memanjang nak makan masakan itali...
 3) aku kesian kat dia belajo lah jugak dengan kekawan opis..

bila dah dapat resepi...rasa tak sabo nak memasak nie..berkobar-kobar perasaan...

aku pun masaklah mengikut resepi yang member aku kasi...

resepi aku tampal kat peti..senang nanti nak tengok..hihihi..

selang beberapa minit lepas tuuuuuuuuuuu...

masakan aku pun siappp....


Jeng..jeng..jeng...
 ini dia masakan yang adik aku idamkan....seoarang kakak dengan rela hati memasakkan makanan yang adik dia request..

spaghetti cendawan..

nampak biasa aje..janji sedap..hihihihi..

masa buat nie..tuan yang nak makan..tak ada..balik kampung..jadi juri pada malam itu adalah..terdiri daripada..............chef dash dan chef zaini
so dia orang telah memberi komen tentang masakan aku..
memang best...terbaikkkkkkkkkkkk...

disebabkan mendapat pujian yang melambung-lambung dari kedua orang chef tadi..aku pun buatlah lagi sekali....kalli nie...tuan yang nak makan..dapat merasa masakan itali aku tu....disebabkan tuan yang nak makan tu..req nak spaghetti seafood...so aku pun buatlah..

lagi menarik kan...hihihi..

lapo plak tengok gambo nie...

Akhirnya usaha aku menjadi jugak..terima kasih kekawan yang memberi resepi nie...(sal n tira)..tidak dilupakan jugak ucapan terima kasih kepada...fiza kerana sudi menemankan akak pergi beli barang kat alamanda..korang memang besttttttt....lah. cayang korang..huhuhu..

Lupa nak tulis...chef ketiga ...chef zahira..memuji masakan kakaknya memang sedap..siap cakap leh buka kedai tu...hahahahaha




No comments: